do you remember

Lite tidigare idag tänkte jag ge mig ut och gå. Jag drog på mig lite kläder som jag trodde skulle vara lagom varma, eftersom att det ändå var snö utomhus. Jag hann gå en bit innan jag kände efter, fasiken så kallt det är. Så jag vände om för att springa hem och byta till en varmare jacka. Efter ett par löpsteg kom jag dock på att jaaa dom här kläderna funkar ju perfekt att springa i. Så attee jag tog ett xantal löpvarv runt centralskolan. Låter jättetöntigt och lätt och inte alls jobbigt. Men det var det inte, eller jobbigt var det men inte lätt. Jag sprang i ungefär 20 minuter med en ÅFF-coachjacka, mjukisbyxor och hoodie, mössa och vantar. Det var en utmaning och jag känner nu i efterhand att det var helt klart värt. Tål att göras om. Men imorgon blir det att övningsköra till Mjölby och kolla på Tuva och hennes innebandylag när dom spelar DM, och inte att springa runt i snön i en stor jacka. Om jag har tur hinner jag tillbaka till Åtvid innan gymmet stänger, tänkte ta mig dit och träna lite. Springa och gå på löpbandet och träna lite benmuskler. Dom vanliga träningarna, alltså fotbollen och innebandyn startar nästa vecka och det ska bli riktigt skönt att äntligen få tillbaka lite struktur och träna varje dag. Jag är väldigt dålig på att träna självmant, gillar lagsporter och när man är "tvungen" till att träna. :)


Jag har på mig en utav mina favvo-tröjor. Batmat, funkar alltid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0