take me away

Nu är det länge sen jag bloggade på riktigt här. Jag vet inte varför, tror att det kan bero på stress, trötthet och bara det att jag inte velat sätta mig ner och dela med mig de viktiga och intressanta delarna av mitt liv. Känner dock att det är dags nu att skriva av mig lite, så låt gå. Idag har min diabetes lekt med mig. Det har varit åt helvete vilket får min kropp att stänga av totalt. Jag blir utmattad, trött alltså och väldigt hängig och känslig. Det är inte som att få cellgifter mot canser precis, antar jag iaf, men det känns inuti ändå. Jag tappar inte håret, inte pga diabetes iallafall. Jag har ju förstört mitt hår med hjälp av ytliga medel, men som sagt inte innifrån. Nog av mitt förbannade hår. Tillbaka till min diabetes. Jag har som sagt mått sådär den senaste veckan , speciellt idag så jag belönad mig själv med en dag för mig själv på stan. Jag kom dit, åksjuk av bussen och jag såg ut som spöke när jag sneglade på mig själv i skyltfönstrerna. Aja, jag ryckte upp mig sista kvarten och handlade snabbt som satan. Fick med mig 2 st svarta byxor, en ljusrosa kort tshirt, en svart behå, ett rött skärp och lite smått. Jag som hade tänkt köpa mig en jacka och ett par skor. Icke sa Nicke ! Pappa hämtade mig och vi åkte hem till åtvid. Väl hemma drog jag och mamma till meddo och solade en massa minuter. Just nu ligger jag i sängen, solbränd, med nya kläder och med skyhöga blodsockervärden! Good or bad, vet ej...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0