a sucker for love

Jag har alltid haft vågen och spegeln som fiender. Jag har aldrig gillat att se siffrorna på vågen som varit en aning för höga, men nu när det varje vecka sjunker stadigt är vågen min bästa vän. Ett bevis på hårt arbete. Spegeln har också alltid gett mig dålig självkänsla, men nu är det ett redskap för att bygga upp självkänslan istället. Jag har kommit på att jag tycker att det är viktigt att jag kollar mig själv i spegeln och ser skillnaden, även fast den fortfarande är liten så finns den där. Det är viktigt att kunna kolla på sig själv och förstå att viktminskning tar som allt annat sin lilla tid. Jag har nu varit medlem i viktväktarna i 5 veckor tror jag och jag har hittils gått ner 4.3 kilo. Alla mina kompisar vet om det så kan lika gärna skriva ut det här med. Jag går på möte varje vecka och pratar med andra viktväktarna där vi också väger oss och lyssnar på föreläsning. En myt som de flesta tror på är att man inte får äta något men det är verkligen tvärtom. Vårat motto är "vi måste äta oss ner i vikt. Vi äter bara lite mindre portioner om dagen och med bättre innehåll. Det här är det bästa jag har gått med i och påbörjat i mitt liv för jag blir så lycklig när jag får ett bra resultat. Jag har nu kommit en bra bit på vägen men har en lång bit kvar innan jag är nöjd. Men jag tycker bara att resan är rolig och det har gjort måndagarna en aning roligare. Sådär ja , nu har jag berättat det. Uppdatering kommer att komma... :-) men nu, godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0