Vad jag bryr mig om nu

Alltså jag sitter här och känner att jag vill göra ett intryck ändra på saker och ting i världen och få göra något bra. Få människor att inse. Att bli sedd och lyssnad på. Men det är totalt jävla meningslöst. Jag menar vad är det för jävla skit värld vi lever i ? Ursäkta mitt språk men jag bryr mig inte, inte idag. All denna förbannade media som gör att vi ändrar på oss för att passa in i någon slags mall som vi egentligen inte vill vara del av. Svälter för att bli sedda, sminkar oss för att vi tror att det är snyggt. Vem är idioten som kom på att vi tjejer främs av allt ska kleta sån skit i våra ansikten? En massa skit är vad det är! Och förresten, vems jävla idé var det att vi ska gå omkring i klackar så att våra ben ser längre ut och därigenom får vår kropp en smalare figur? Vem fan är idioten??

Jag har sedan jag varit liten stått lite utanför och kollat på alla andra tjejer med de rätta kläderna och attityden, enligt denna mall. Jag har varit den som stått där, varit med på ett hörn men inte riktigt lagt ner någon tid. Men helt plötsligt blev jag äldre och började på något konstigt sätt bry mig. Jag har köpt nya klänningar, så många att nu får det fan vara nog. Lagt tusentals kronor på att mitt hår ska bli fint, men det slutar såklart med att det ser ut som ett risbo, förjävligt rent ut sagt! Jag sminkar mig ibland som en tok, sitter uppe om nätterna, stirrar i spegeln och önskar jag vore någon annan. Jag har perioder då jag frenetiskt försöker tappa i vikt, inte för att jag hälsomässigt behöver eller borde, utan pga denna jävla mediagalenskapen!

Hur lågt har jag sjunkigt egentligen, vem fan ligger och gråter om natten för att håret är torrt, vem fan kollar sig själv i spegeln minst 7 gånger innan hon sätter foten på första trappsteget utanför dörren? Alltså jag skäms. Jag som alltid var tjejen, med mjukis, utan smink, som struntade i allting som hade med utseende att göra. Jag ville bara vara,, leva och ha kul. Det var också då jag var som sötast. Som gladast. Och nu, ångest hela jävla fucking tiden över skit som egentligen inte borde påverka mig överhuvudtaget.

Jag vill kasta glas i alla fjortisars huvun, spotta på alla som tror att dom är så populära för att dom är snygga, för att dom passar in i en jävla skapad mall. Jag vill
skrika ut så att något händer. Jag vill bara kasta sten på alla idioter som skapar alla dessa förbannade galenskaper.

Som sagt, ursäkta mig.
Men vafan hände med "det är insidan som räknas"?
Det räknades tydligen bara till man fyllde 12.

Bläääääääääää peace out.

Tycker dock att klackar tex kan vara snyggt, men ni förstår vart jag vill komma med inlägget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0