insyn

Ibland får man helt enkelt tacka det faktum att man har vänt på dygnets timmar. Jag, halv 3 på natten kände mig en aning darrig i kroppen och fick känslan av att något inte stod rätt till. Min första tanke som sedan visade var rätt, var lågt blodsocker ! 3.1 visade min mätare, vilket betyder blodsockerfall. Det var bara att pallra mig nedför trappan och sätta i mig en macka med lite keso på plus en banan. Allt tack vare att jag tagit prov och vänt på dygnets timmar. Jag börjar tänka om det påståendet som menar på att nattprov är bra. Kanske borde jag, efter år av förnekelse av att sätta klockan mitt i natten och ta ett stick i fingret. Kanske är det, trots min motgång ett alldeles utmärkt sätt att varje natt och morgon rädda mitt liv på ? Precis som jag nyss gjorde. jag räddade nyss mitt liv, för om jag inte hade tagit just det där blodsockret halv 3 på natten och upptäckt mitt sänkta blodsocker hade jag förmodligen varit död, eller i bästa fall legat i insulinkoma imorgonbitti. Så tacka vet jag vad, det omställda dygnet och min nya insyn av att nattprov är något att eftersträva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0